четвъртък, 21 юли 2011 г.

Спомен


 
 Сядам с неприсъщо настървение
пак ме завладява това настроение...


Пътувам с влак
и всяка картина
е много позната.
Потропвам с крак
в нечуван близък такт.
Думите на певеца зная,
а са на език неговорен,
стигам с него до края-
смисълът за мен е отворен.
Цветовете се сменят с картините
-идва моя,
пръскат се в бодили къпините
от движението към завоя.
Показва се алено петно:
слънцето- вълшебно колело,
небето-обелен плод,
в потъващо потръпващо синьо,
готви се да ме направи роб
на земя от червено мастило.
Някога нацепените ми пети
скитали са по сухите тръни,
днес това „някога“ идва в мечти,
а предчувствието ми го разсъни.
Спира влакът на прашната гара,
в на зноя премрежен, в разгара.
Град обрисуван от фрезки:
сякаш средновековни изрезки
се пекат внушително,
а дяволи на кули
ги наблюдават мнително.
Пламък отвътре играе,
всичко е срещано, всичко се знае:
ето я кофата и онази сергия...
-бавна е строфата за тази магия!
Плодовете в устата сладко горчат,
ветровете в косата чертаят ми път...
Ето я къщата остаряла,
виждам я, останала същата,
в миналото вечно заспала...
Най-силно и мен ме влече
мястото обичала преди векове.
Като тази къща,
времето ме обгръща
и без да ме пита,
назад към корените ме връща.
Споменът, много силен,
ме връхлита, като дъжд обилен,
на топли и студени вълни,
нещо неразбрано ме мъчи и гори!
Улицата встрани с червения пясък,
играта на топка, детския крясък...
А пред мен врата между дувари,
ръката на дръжката трепери и пари:
какво ли се крие
зад прогнилата порта,
дали то ще изтрие
любопитството ми
и дискомфорта
необясним,
дали миналото и аз
ще се изясним?
Но ме свива страх
и отстъпвам
от скърцащия праг,
пристъпвам
и се обръщам назад.
Нямам сили
за спомените изгнили!
Но привързаност и обич несравнима
свързва ме със тази страна
във връзка неизбежна и ненакърнима.
Като птица ранима,
като странстваща жена,
намирам точно тук моя бряг
във този град, на този праг.

Няма коментари:

Публикуване на коментар